søndag den 4. oktober 2015

Besøg på TV2 Fyn

Torsdag aften var vi på rundvisning på TV2 Fyn, hvor receptionisten Marianne, som jeg også kender fra min netværksgruppe, viste os rundt. 

Jeg synes altid det er spændende at komme på virksomhedsbesøg, så da min kærestes fagforening havde en rundvisning på TV2 Fyn på programmet var det bare om at slå til.

Interessant at komme "behind the camera" og se hvor mange knapper, der skal trykkes på og hvor mange lamper, der hænger i loftet, mens f.eks. TV2 Fyns nyhedsudsendelse kl. 19.30 sendes. Vi så deres bil-park og der er godt nok meget isenkram i de biler og det gør det muligt for dem at redigere, mens de kører i bilen.

Vi fik desuden hilst på en af værterne, Thomas Mengers Karstensen, da han var færdig med nyhedsudsendelse. Han var oplagt og fortalte noget om hvordan det er at være tv-vært og noget om at have is i maven til at kunne håndtere alle mulige og ikke mindst umulige situationer, hvis teknikken driller eller hvis politikeren slet ikke svarer på det han bliver spurgt om.

Så jeg tror vi kommer til at se TV2 Fyn nyhederne lidt andre øjne, nu efter at have været på besøg på Olfert Fischers vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar